W komunikacji perswaduj

Opublikowano: 9 maja, 2025Wydanie: Medicus (2025) 05/20251,3 min. czytania

O technikach przekonującego komunikowania się z otoczeniem – w tym z pacjentami, rodziną pacjenta, a także ze współpracownikami – mówił w czasie jednodniowego szkolenia dla lekarzy LIL prof. Mariusz Trojanowski z Katedry Marketingu Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego oraz praktyk marketingu i sprzedaży, trener biznesu.

Szkolenie, w którym uczestniczyło blisko 40 osób, zorganizowała Komisja Kształcenia Medycznego LIL. Uczestnicy spotkali się w sobotę 12 kwietnia w Hotelu Focus na al. Warszawskiej w Lublinie.

– Postanowiliśmy na prośbę wielu lekarzy wrócić do szkoleń stacjonarnych. Po okresie pandemii, podczas której zajęcia, wykłady, a nawet narady odbywały się online, chyba wszyscy mieliśmy tego dość – wyjaśnia dr Moniak Bojarska-Łoś, przewodnicząca Komisji Kształcenia ORL. Dodała, że w planach jest organizacja kolejnych szkoleń głównie z tzw. umiejętności miękkich, często opartych na zasadzie nauki przez zabawę.

Kwietniowe zajęcia, których celem było przedstawienie uczestnikom różnych metod i technik przekonującego komunikowania, to idealna sytuacja, aby spotkać się bezpośrednio i poćwiczyć na sobie nowo nabyte umiejętności. – Sfera komunikowania jest niezwykle istotna w życiu każdego z nas, ale w pracy lekarza odpowiednia komunikacja jest wręcz niezbędna – podkreślano w czasie zajęć – bo gwarantuje lepsze efekty leczenia i lepsze efekty w pracy. Kluczem do tego jest perswazyjna komunikacja, która pozwala osiągać własne cele, kreować pozytywne relacje z otoczeniem i budować swój dobry wizerunek.

Anna Augustowska